Трябва да си призная, че преди 4 години не бях впечатлен от дизайна на 3008. Le Crossover изглеждаше леко груб отпред и някак пухкав отзад. Но сега, с новата визия на 308, моделът изглежда много съвременно и доста по-хармонично. И въпреки че е дълъг само 4,36 м, прави впечатление на внушителен и представителен. Позицията на седене е приятно висока, почти като в SUV, и въпреки липсата на двойно задвижване системата Grip Control се справя учудващо добре при кратки разходки извън асфалта. Освен ESP On и Off тя предлага и 3 режима на работа на тракшън-контрола, като при „пясък” и „кал” например електрониката се опитва да имитира пълен блокаж на диференциала и дори допуска буксуване на предните колела за самопочистване на протектора. Да, тази система е компромис и не може да замени 4х4 задвижването, но с подходящи за условията гуми и благодарение на клиренса от 15 см 3008 ще стигне много по-далеч от лек автомобил.
От друга страна, поведението на пътя е много хармонично и напълно предвидимо. 3008 вози много комфортно, окачването поема уверено дори и по-грубите неравности, кормилното управление е директно и информативно. Въпреки относително високия център на тежестта наклоняването на каросерията в завоите е незначително, автомобилът „изписва” завоите прецизно и не се разлюлява дори и при вълни по настилката. Еластичният и изискан дизелов двигател не се натрапва акустично, вибрациите му са почти недоловими, дори и при работа на празен ход. Единственият ми упрек по отношение на комфорта е осезаемото усилване на аеродинамичния шум над 120-130 км/ч. Ергономията и уютът в интериора са на високо ниво, гъвкавостта и възможностите за трансформация  - също. Опционалният стъклен покрив с площ 1,6 кв. м внася много светлина в интериора дори и в най-мрачния ден. Предните седалки са удобни, с достатъчна странична опора и големи възможности за регулировки, отзад мястото за краката и над главите е предостатъчно. Багажникът е относително къс, но се товари много лесно  благодарение на долната част на капака, върху която да поставяте товарите (издържа до 200 кг!). 3008 постоянно ме изненадваше приятно с хитроумните си детайли – двете „тайни” отделения за вещи под пода отзад, акумулаторното фенерче в багажника, двойното дъно на багажника. 
ИзводКато пропорции 3008 е ван, като полезен обем в интериора и поведение на пътя – типично комби, а като външен вид и размери – компактен SUV. И точно в тази неопределеност се крие своеобразният чар на този модел. Чудесен просторен семеен автомобил с висока гъвкавост и много уютен интериор.
 
       Ейдриън Нюи отказа на Ferrari
      Ейдриън Нюи отказа на Ferrari
    
     
       Opel ADAM грабна още една награда
      Opel ADAM грабна още една награда
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   Най-новите Видеa
    Най-новите Видеa   
    

